Een verandering! / A Change!

8 april 2008 - Melissa's Crib, Hoorn, Nederland

Het ging vrij letterlijk zo, dat ik op een dag wakker werd en dacht: ik wil deze zomer werken in Amerika!

Het ging met mij allemaal niet zo heel lekker in 2007, dingen liepen gewoon niet zoals ik wilde dat ze zouden lopen! Ergens in februari 2008 had ik er gewoon echt allemaal geen zin meer in! Ik dacht: ik wil iets heel anders nu! Ik wil iets voor mezelf,  iets wat veel meer bij me past dan waar ik nu mee bezig ben. Iets waarin ik mezelf kwijt kan, een nieuwe uitdaging!

Ik ging online en zocht met de trefwoorden werken in amerika en ik kwam op een aantal sites. Eén daarvan was de website van CCUSA en het klopte gewoon voor me. Ik heb al heel veel leuke werkervaringen gehad met kinderen en vind het super om aan kinderen les te geven of acitiviteiten te begeleiden. Wat een ideale combinatie leek het mij, van buitenland, camplife, activiteiten en kinderen. Er waren een aantal eisen waar je aan moest voldoen i.v.m. beschikbaarheid, ervaring, leeftijd, engels spreken etc en daar voorzag ik geen problemen in. Ook het financiele plaatje leek mij wel haalbaar.

Maar goed, een mens besluit toch niet over één nacht ijs om voor een tijd naar de andere kant van de oceaan te vertrekken? Ik besloot om het even te laten bezinken en besprak het met mama en wat vriendinnen. Maar de daaropvolgende dagen had ik een erg sterke drang om echt alles om te gooien. Waarom zou ik naar mijn sollicitaties gaan die ik die week had lopen als het totaal echt niet als de goede move voelde? Ik besloot een risico te nemen, zegde de sollicitaties af en meldde me gewoon aan als camp counselor! Ik dacht: waar moet ik over nadenken? Tuurlijk is het eng en een grote stap, maar het voelt gewoon goed, ik voel gewoon dat ik dit wil en dat ik het moet doen. Ik wist dat als ik het niet zou doen ik er spijt van zou krijgen. En als het niet door zou gaan of niet leuk zou zijn, wat dan? Dan had ik het iedergeval geprobeerd.

En zo geschiedde...ik worstelde me door het ellendelange aanmeldingsproces heen (om te kunnen werken met kinderen willen ze natuurlijk alles van je weten) ik zorgde voor 3 goede referenties en stuurde alle benodigde formulieren op. Nu was het wachten op mijn gesprek!

1. Ankie:
    9 april 2008
    Lieve Melissa,

Good for you!Petje af voor je motivaties en doorzettingsvermogen.Ik zal graag al je belevenissen volgen! Ik wens je al het geluk, daar in het verre Amerika,je hebt het verdient!
    Liefs Ankie.
  2. arjan baas:
    16 april 2008
    hey schat
    groot gelijk
    als je naar het buitenland wilt, moet je gewoon lekker gaan. hoop dat je een fantastische tijd tegemoet gaat. veel liefs arjan
  3. Lucienne, moekskie:
    22 april 2008
    That's my girl! 'k zal je natuurlijk héél erg missen, maar ik vind het geweldig voor je. Ben heel erg trots op je! Dikke Kus, Moekskie
  4. Esmee:
    25 april 2008
    Chica,

Jij gaat echt DE ervaring van je leven meemaken daaro!
    Nieuwe mensen leren kennen, leuke mensen, minder leuke mensen maar je leert vooral jezelf kennen!
    Ik weet zeker dat je de tijd van je leven gaat beleven!

Heel veel liefs, lieve floep!
    Dikke koes
    Esmoes
  5. Aunt Linda:
    1 mei 2008
    Looking forward to hearing where you will be.
    Congratulations & Good Luck.
    Hugs,
    Love,