Job Interview

8 april 2008 - Melissa's Crib, Hoorn, Nederland

Een tijdje nadat ik mijn aanmelding had opgestuurd werd ik uitgenodigd voor een job interview. In dit gesprek, gevoerd in het Engels, ging iemand van CCUSA beoordelen of ik geschikt was om als camp counselor in Amerika te werken.

Het gesprek vond plaats op 2e paasdag in de avond bij de betreffende persoon thuis. Ik had me voorbereid op vier verschillende vlakken: mijn motivatie, mijn persoonlijkheid en competenties, mijn ervaring met kinderen en mijn skills.

Ik vond het gesprek erg meevallen, het was wat informeler en minder moeilijk dan ik had verwacht. Er was voldoende ruimte om vragen te stellen en gewoon wat te vertellen over mezelf. Er werd erg lang en inhoudelijk over mijn ervaring met kinderen en mijn skills gepraat maar daarbuiten geen moeilijke vragen. Er werd mij er al meteen op gewezen dat mijn engels oke was en dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Daardoor voelde ik me ook niet onzeker als ik sommige woorden niet wist. Al met al had ik wel een goed gevoel over het gesprek en heb ik mezelf wel redelijk kunnen presenteren zoals ik ben in een korte tijd. Degene die het gesprek afnam had niet de bevoegdheid om te bepalen of ik door zou gaan of niet, hij mocht slechts een advies uitbrengen. Dus het was afwachten wat het zou worden en ik zou het binnen 2 weken horen. Maar die vrijdag lag er al een brief op de deur met de woorden 'Gefeliciteerd'!

Nu was het officieel, ik ga deze zomer naar Amerika!

1. Sarah:
    10 april 2008
    NEEE JE MAG NIET GAAN!! Hoe overleef ik de zomer zonder jou gekheid??

Maar voor de rest goed dat je het gaat doen en je gaat daar hele leuke, emotionele en gekken dingen meemaken!
    Kus
  2. Yvette:
    10 april 2008
    Obama of Clinton? Nee: Melissa!!!
    Geweldig nieuws en superplannen. Dat gaat vast heel leuk worden... Gefeliciteerd XXX met je job en nu alvast een hele leuke zomer toegewenst!
    Kleine tip vooraf: rust vantevoren uit, mijn AFS-interculturele jongerenuitwisseling/kamp/
    weekends/etc. ervaring is dat je weinig aan slapen toekomt! En verzamel vooraf wat grappige -liefst typisch Hollandse- liedjes/dansjes/gedichtjes/acts: ze zijn daar dol op "talentshows"...
    Liefs, XXX Yvette
  3. Gwendolyn Heath:
    15 april 2008
    Gefeliciteerd LissyLiss,

Echt te stoer gewoon dat je dit gaat doen. Ik ben blij te lezen dat dit iets is waar je meer dan 100% achter staat en waar je je gewoon heel goed bij voelt.

Ik heb bewondering voor je lef, je motivatie, je doorzettingsvermogen.

Supergaaf dat we ons hier kunnen aanmelden om op de hoogte te blijven. Ik persoonlijk ben namelijk heel benieuwd naar alle ontwikkelingen en je ervaring etc.

Heel veel plezier alvast!

xXx
    Gwen
  4. Yara:
    1 oktober 2009
    Hoi!
    Ik weet niet of je dit nog gaat lezen of niet eigenlijk, maar ik ga het toch maar even sturen.
    Ik wil graag volgend jaar op een summercamp gaan helpen en ik zag jou blog toen ik bij google zocht naar 'summercamp ervaringen' ofzo.
    Het klinkt echt zo leuk allemaal!
    Maar ik wilde graag wat vragen :)
    Wat waren jou skills en jou references? Ik heb mijn application bijna ingevult, dus ik stuur het wrschl over morgen ofzo op.
    Had jij veel ervaring met kinderen? Want ik heb echt best weinig ervaring met kinderen, behalve oppasen, dus daar ben ik een beejte zenuwachtig over.
    Ik hoop dat je het leest :)
    Als je wilt antwoorden is mijn email [email protected]
    Yara