VERJAARDAG

25 juni 2008 - Lincoln City, Oregon, Verenigde Staten

(Sorry this is in dutch because it is a copy of an email.)

Vandaag voel ik me echt fijn en dat komt omdat ik zo'n leuke verjaardagheb gehad! Het heeft echt niet onder gedaan als een feestje met mijnvrienden, hoewel ik die natuurlijk wel misste.
Toen ik jarig werd hier om 12 uur, was ik nog aan het werk. Ik had unitduty, wat inhoudt dat ik de wacht moet houden bij de tenten van ranch, ikwas samen met mijn assistente en we hadden een kampvuurtje gemaakt enwat gitaar gespeeld en gepraat. 20 minuutjes later ging ik naar bed, enin mijn kamer zei niemand gefeliciteerd ofzo. Maargoed ik nam aan datze gewoon moe waren en er niet bij stil stonden. Toen opende ik dekaart en het pakje wat Esmee op Schiphol in mijn rugzak had gestopt, in de kaartzaten 2 ballonen. Dat vond ik zo lief, ik blaasde de balonnen op entoen werd ik opeens heel verdrietig, ik dacht ' daar zit ik dan zonder demensen die van mij houden een beetje jarig te zijn alleen.' Ik moest eenbeetje huilen want opeens miste ik thuis.
Maar de volgende ochtend zei iedereen in mijn kamer gefeliciteerd. Toenik buitenkwam feliciteerde ook de kinderen mij, dat is zo schattig, danhoor je van een afstandje opeens een groepje kinderen: happy birthdaymissy! En zodra 1 kindje dat zegt, willen ze het allemaal zeggen.
Ik had een Interest Group die dag, dat is een soort workshop en hetging over healty lifestyle. Ik heb samen met een ander meisje yoga enpilates gegeven. Dat was zo koel! We deden het op het strand en het was heerlijkweer! En 12 kinderen die geen woord zeiden voor bijna 2 uur! hahaha
Tijdens lunch kwam the order of the broom. Dan komt er een groepcollega's vanuit de keuken helemaal verkleed in de polonaise zingend deeethal in en ze nemen je mee. Dan wordt je ge'broomd'. Je moet het zienals een soort tot ridder slaan maar dan omdat je jarig bent. Je moet ophun handen gaan liggen, die ze laag voor je houden, en dan wordt je delucht in gegooid! Daarna moet je op 2 mensen hun rug gaan staan en zelfhappy birthday zingen terwijl de zaal dan BOOM CHING CHACHACHA zingt.Het was heel leuk.
Verder die dag gewoon gewerkt en rond 5 uur waren we eindelijk klaar. Ik was zo blij want ik had zo'n zin om mijn verjaardag te vieren. Ikontdekte dat er best wel veel mensen mee gingen. Er werkt ook een meisje in de keuken en ik vind haar zokoel en ook een paar andere mensen die hier op het terrein werken en hun vrienden gingen mee. We gingen met ongeveer 13 mensen eten in Lincoln City in een heelmooi sea food grill restaurant op palen over de oceaan met prachtiguitzicht en de zon ging bijna onder. Ik kreeg een verjaardagscocktaildie de tsunami heette en ik nam heerlijke garlic curry shrimps! Echtheerlijk was het en daarna kregen we nog een soortchocolateicecreammudcake met een kaarsje er in. We hebben gezongen engeproost op mijn verjaardag. We hebben heel veel gelachen onder heteten, het was heel gezellig en ook zo fijn om met ze allen eens van hetkamp af te zijn zonder regels, zonder leiding, zonder kinderen, gewoonnormaal. Als je zolang in de natuur zit kan je echt genieten van muziekluisteren en uit eten gaan en leuke dingen doen, extra meer dannormaal. Daarna zijn we naar een klein kustplaatsje gereden waar veelmensen een vakantiehuis hebben. Daar hebben we een kampvuur gemaakt,gitaar gespeeld, dat meisje uit de keuken heeft een vuurshow gehoudenen natuurlijk wat lekkers gedronken. We hebben op het strand gecampeerden het was echt perfect. De volgende ochtend zijn we nog watboodschappen gaan doen en heb ik een verjaardagskado voor mezelfgekocht....en paar supervette nikes die ik al een tijdje wilde hebben,ik had ze ook al in NY gezien. Omgerekend kosten ze ongeveer 25 euroterwijl je er in NL snel 90 of 100 voor neer moet leggen :) Daarnahebben we op kamp lekker een beetje youtube filmpjes gekeken engehangen.
Toen ik net in mijn kamer zat en de fotos en de filmpjes terugkeek enook uit het raam naar het bos en de oceaan en de oranje rode zon keekvoelde ik me voor het eerst echt heel goed en thuis hier.
Het is zo moeilijk geweest om te wennen en om er echt te van kunnengenieten. Ik bedoel het is prachtig hier maar je kunt je niet lekkerontspannen als alles zo op je af komt. Maar nu door de leuke workshopdie ik heb gegeven en dat mijn 1e week zo goed is gegaan en de leukemensen en mijn superverjaardag begin ik het wel echt erg aangenaam tewaarderen. Ik hoop dat het zo blijft, want morgen komen er weer 150kinderen en die blijven nu 8 dagen....:)

1. katinka van hall:
    26 juni 2008
    Hoi Melissa, het was inderdaad een bijzondere verjaardag zoals jij dat vertelt. Daar zal je nog vaak aan denken op op al die volgende verjaardagen. Je zal het inderdaad, denk ik, steeds leuker gaan vinden als de stress niet meer zo hoog is. Je hebt tijd genoeg om je steeds mer op je plaats te voelen en dan nog je aaridge collegas. Nogmaals gefeliciteerd.
  2. Lucienne, moekskie:
    26 juni 2008
    Hallo lieve schat,

Ik had al gereageerd via email. Ik ben zo blij dat je het fijn hebt gehad. Het is zoals Kantinka zegt, daar zul je nog vaak aan terug denken. Ik ben ook vaak jarig geweest in het buitenland en dan was ik echt wel eens alleen, dus te gek dat je het op een fantastische manier hebt kunnen vieren.
    Kus,
    Moeks.
  3. Newborn graffitiartist aka Kim!:
    Yoo!

Oehw, klinkt goed! Fijn dat je je nu toch goed voelt daar :)
    Echt leuk joh je verjaardag! Lief van al die anderen! Volgens mij is het echt heel gezellig daar :)
    Eigenlijk moet ik nu ook heel hard aan m'n school maar je blog lezen ging even voor want ik liep dik achter!
    Wat heb je voor nikes gekocht? Toch niet die desert bloom? *roze swoosh, beige en bloemenprint op gebroken wit* Want dan ben ik heeeeel erg jaloers omdat die zooo vet zijn maar overal op internet uitverkocht :(
    Heel veel plezier nog daar! Je gaat het geweldig vinden! :)

Kusje
  4. Renee naber:
    Hoi Lieve Melissa,
    Natuurlijk nog Hartelijk Gefeliciteerd met je nieuwe levensjaar. Ja, dit is allemaal heel anders gegaan dan thuis, maar je hebt het toch wel allemaal als heel leuk ervaren.Je bent verwend met zang en lekker uit eten die scrims daar ben ik ook gek op.Volgens mij lukt het vanaf nu allemaal beter dan in het begin,hopelijk blijft het nu ook allemaal leuk voor je.
    Tot schrijfs, en veel lieve groeten van Renee.
  5. Wil:
    27 juni 2008
    Alsnog Hartelijk gefeliciteerd, leuk zeg, zo je verjaardag vieren.
    Leuke foto's ook, waar ben jij nou?
    Zo'n relaxed uitzichtje kan ik ook wel gebruiken.
    Verder hier ook wel goed weer en zoals altijd veel te doen.
    Veel plezier
  6. Esmee:
    29 juni 2008
    Liefie,

Op die foto's zie je er heel blij en verbrand ;0 uit!
    Relaxed dat je het naar je zin hebt met die dudes daar!
    The look cool en really Dude-ie!

xx